Roberto59.reismee.nl

Dag 21 t/m 22

Dag 21: 29 mei Citta di Castello- Assisi 70 km.

Vannacht mee kunnen genieten van bonki-muziek tot maar liefs 03.30, jawel gratis. Geloof het of niet, op `n gegeven moment begon ik m`n slaapzak met het ritme mee te deinen. Aangekomen op de camping bij Assisi hebben we ons vlug gesetteld. Vervolgens zijn we met een busje van de camping naar Assisi gebracht. Mijn God, wat is het mooi daar. Bijdeweg, (goed Engels hè) er komen 5.000.000 mensen per jaar naar dit pelgrimsoord. Alles is indrukwekkend wat je daar aantreft. We zijn naar de tombe gegaan waar Franciscus ligt begraven. Wat `n emotionele bedoeling daar. Ik meen het, zonder sarcasme. Plots begon er iemand hevig te huilen, en ik bedoel echt te huilen. Ik wierp een blik en zag dat het een jonge dame betrof in `n rolstoel. Ik denk dat al de indrukken daar te veel voor haar is geworden. Ik moest even diep zuchten en slikken om zelf niet te gaan staan janken. Het was heel aangrijpend wat ik daar zag. Ik ga daar zeker nog een keer terug. En dat voor een ongelovige!

Amen

Dag 22 mei Assisi- Fiano Romano 71 km.

Vannacht wederom niet goed kunnen slapen. Een aantal vrouwen, jawel helemaal alleen, behoorlijk bezopen en nog erger uit Limburg. Zij waren van mening dat zij alleen op de camping verbleven. De uitdrukking, er gaat niets boven een zatte vrouw in bed gaat voor mij niet meer op. Vanochtend de trein genomen om vandaag twee etappes te kunnen volbrengen. Ik wil morgen in Rome aankomen. Ik heb dan nog twee dagen om van de stad te kunnen genieten voordat ik terug vlieg. Vandaag was het weer behoorlijk pittig. Ongeveer 90% was het klimmen en dalen. En mensen dalen gaat veel vlugger en doet stukken minder pijn! Morgen de laatste etappe, 60 km naar het St-pietersplein. Ik zal hem niet te lang laten wachten!!

Groetjes

Reacties

Reacties

Alexandra

Hoi Roberto,
Goh nog 2 dagen en dan zit het er al weer op. Jammer, ik zal je leuke gezellige verhalen en de mooie foto's nog gaan missen. Maar als je terug bent dan zullen we hopelijk nog mooie verhalen van je avontuur aan mogen horen. Succes nog met de laatste kilometertjes en doe de groeten maar van mij aan de Paus. Uiteraard een goede reis terug naar het "saaie" Nederland.
Tot gauw!

anoesjka

Heb ik zo genoten van je reisverhalen , is het toch jammer dat je op het laatste moment mijn roots op deze wijze in je verhaal moet benoemen (hahahahaha).
Maar ach...... Ik heb genoten van je verhalen en geniet er nog even van want dan moet je weer terug naar je LIMBURGSE heuvelland om te fietsen.

Henry en Ingrid Willemsen

heyy Roberto,
Je bent er bijna. Ook wij hebben veel plezier gehad van je verhalen en foto's. Als je met pensioen gaat kun je altijd nog schrijver worden.
Wat je hebt gedaan vinden we echt knap.
p.s. Als je in Rome bent: doe de groeten aan de Paus en Berlusconi.

Helma

Hoi Roberto. Goed gedaan jongen!! Hopelijk heb je nu geen vooroordeel tegen limbabnese dames die zat zijn. Ze zijn niet allemaal zo. Ik heb genoten van je verhalen. Geniet er nog van ! En ik hoewel ik het jammer vind dat de verhaaltjes voorbij zijn. Hoop ik er nog veel live te horen volgende week.

a.Kruszelnicki

het zijn mooie fotos en het zit er bijna weer op. geniet nog maar even van dat mooie land het is zo vrijdag dan ben je weer thuis. groetjes kusjes van ons alle anietje doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!