Roberto59.reismee.nl

Dag 13 t/m 16

Dag 13: 21 mei Prutz- Prad. 76 km

Dames jullie zijn hoogbegaafd, ik zal uitleggen waarom. Ik loop en rijd al `n dag of vijf met een maandverband in mijn broek i.v.m. de blaar op de bekende plek. Vanmorgen kwam ik erachter dat ik deze andersom moet plakken. Ik zal nooit meer twijfelen aan jullie wijsheid en behendigheid m.b.t. het aanbrengen van dergelijke attributen. Maar goed, vandaag staat de tweede beklimming op het programma. De Reschenpas, 1520 meter. Gelukkig minder zwaar dan de vorige. Ik dacht als ik boven ben ga ik weer foto`s maken. Mooi niet, ik was al over de top voor dat ik het wist.` Dus geen foto`s`maken, geen toeters en bellen band die mij blazend en trommelend de laatste meters naar boven trekken, balen. Ondanks alles ben ik toch maar weer boven gekomen. Zowel de beklimming als het afdalen was weer enorm indrukwekkend.

Dag 14: 22 mei Prad- Auer. 100 km

Vannacht veel regen gevallen. Gelukkig alleen de nachten tot nu toe. Vandaag alleen maar afdalen. Kilometers lang , op fietspaden die voeren door de uitlopen van de Alpen. Mag ook wel na twee zware etappes. De fiets houdt het bijzonder goed, dit dankzij Edwin Weijts, mijn privé mecanicien, Edwin bedank! Ik Houd het kort voor vandaag, niet veel te melden. Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reacties op de blog. Groetjes uit Italië.

Ps. Ik sta zojuist te verkondigen dat het alleen s` nachts regent, het valt nu met bakken naar beneden. Het lijkt wel Nieuwjaar hier in de bergen, knallen en knetteren.

Dag 15: 23 mei Auer-Rivalta 110 km.

Zoals je ziet vandaag een flinke klapper gemaakt en dat bij 33 gr. Het is een kwestie van vocht blijven aanvullen (geen bier voor alle duidelijkheid) en op tijd stoppen voor afkoeling in de schaduw. Gelukkig zijn er veel, ik noem het maar waterputten geslagen op de route met lekker koud water. Het valt op dat de mensen in noord Italië bijzonder vriendelijk zijn. Iedereen groet naar ons in alle talen. We rijden nu in de Dolomieten en je ziet het landschap veranderen. Het wordt wat ruiger, meer rotsen. Het is weer wat anders. Ik realiseer me terwijl ik dit schrijf dat ik verwend ben met het uitzicht om me heen.

A presto

Dag 16: 24 mei Rivalta-Montagnana 100 km.

Vandaag weer heet, 35 graden. Toch maar de afstand gefietst om een camping te bereiken. Je went aan de hitte, dat merk ik. Ik ben niet zo moe en suf bij aankomst zoals gisteren. Verona is een mooie stad. Daar zijn we doorheen gereden om e.e.a. te bezichtigen, (zie foto`s). Na Verona rijden we de Po vlakten in. Je zou haast denken ik ben in Nederland, Zo vlak. Het verschil zit `m in de huizen die je kunt bewonderen de een nog mooier dan de andere. We staan bij een jeugdherberg buiten en hebben zelf gekookt. Niet liegen, Richard mag met de eer strijken. Het was een of andere bamiprut, heerlijk gegeten. Dat is niet zo verwonderlijk, wie mij kent weet dat ik meer lust dan een vark....

Ci-vediamo

Reacties

Reacties

Jos

Hoi Roberto, Ik ben jaloers op je (toevallig vanavond over gehad met Carla). Lijkt me bijzonder leuk/uitdagend om te doen! Geniet van de ontberingen en de herinneringen die zich in je zullen verankeren, mede dankzij de ontberingen. Succes nog de komende dagen.
Groetjes, Jos

cielke

Ik heb wel moeten lachen in mezelf jij met je maandverband,trouwens toch wel goed bedacht!!!!Datm je nu al in Verona bent gaat toch snel.Nog ander half week en het zit er weer op,dat gaat toch ook snel!!!!Groetjes

Lonneke

Ha lekker ding, ik heb ook moeten lachen om het maandverband. Sowieso schrijf je als een komiek, misschien richting de kant van Hans Teeuwen op ;)?
En eet jij net als een vark...? NEEEEEE ;)
Jipke had het wel fijn gevonden daar met dat vuurwerk. Mama en ik zijn laatst met haar wezen zwemmen! Dan kun jij dat weer oppakken als je terugbent haha.

Lieve stiefpaps, we missen je, maar houden de boel hier goed bij elkaar! Tot snel, en dan gaan we aan de friet :)

Dikke kus je Lonniwonni

carla

Je bent mijn stoere held! Ik volg je via de site en met mijn hart, elke dag! Ik wens je een hoofd vol herinneringen en een nieuwe start bij een veilige terugkomst, hou van je, wij samen!!

Sabine

Daddy cool!

Ik zie je al charmant lopen (fietsen) met dat heerlijke maandverband tussen je billetjes , geweldig hahah! Nog even en dan zit je in Rome! (pssst... vraag aan Totti zijn AS Roma shirt, wel doen he! ;-)) hihih!

Liefs!

Ansje_vwhotmail.com

Hey stoere binky,

Kun je nagaan wat vrouwtjes altijd hebben methet maandverbandje, dan weetje dat ook weer, ha ha!!

Je bent al een eind op weg. Nog een paar kilometertjes
en je hebt je doel bereikt!!
Volg je met veel plezier (verslavend)!!
Zoooo ontzettend stoer en knap van je.

Hou vol en geniet er met volle teugen van, want je zit zo weer thuis achter je laptopke!!

Veel liefs,

Ansje en fam.

Rogier Heijligers

Hoi Roberto,

Begrijp ik nu dat je de plakstrip tegen je billen hebt aangeplakt?? Dat is niet zo slim ;-)

Ga zo door met trappen, nog ff-kes en je bent er

Groetjes

a. kruszelnicki@hotmail.com

zeg broer heb je mijn berichje gehad.laat even weten oke groetjes van ons alle kusjes

arjan

hey roberto, nu ik zo van je begrijp dat een maandverband een ietsiepietsie lastig was hier nog wat tips. Wellicht overbodig maar just in case....
- de haringen bij je tentje zijn om de tent vast te zetten en kunnen beter niet gegeten worden
- bij een beklimming is het de bedoeling dat je een italiaanse berg berijdt en niet een italiaanse dame
- een afdaling in de po vlakte betekent dat je de berg weer afrijdt en niet dat je je ontlast in een soort van pan
- een blog heeft niets met internet te maken maar is een fietsers-term wat zoveel betekent als een blaar die genezen is (duurt vaak wel een tijdje, je kan het beste een maandverbandje pakken en......)
- de aswolk die jou kant op waait heeft niets met roken te maken en is dus ook niet slecht voor je gezondheid, wel zijn alle vluchten geannuleerd en moet je dus terug komen fietsen.
- als het lijkt dat je kilometertellertje kapot is omdat de getalletjes erop wat lager zijn als op de heenweg is hij niet echt kapot. Omdat de aswolk jouw kant opwaait heb je terug dus wind tegen en dat fietst nu eenmaal wat langzamer (je werk is inmiddels op de hoogte....)

Fiets en geniet ze nog!

Groeten.

Karima

Hi grote broer... of moet ik zeggen zus...., je kunt maar iets in je broek hebben! haha. Nu even serieus, ik las dat je al in Italie bent geariveerd...goed zeg! Harstikke fijn dat het zo goed gaat, geniet ervan en nog heel veel plezier. Tot binnenkort, groetjes Karima

martien van melsen

Hoi Roberto

ik kreeg net tehoren dat je een site heb ik heb mooie verhalen gezien en de reis is ook mooi. ik krijg toch een beetje kippevel van , en mooie foto's veel genieten.
succes.P.S over dat maandverbantje ik heb gehoort van mijn vriendin dat je ook een uitvoering met vleugels hebt misschien een tip dan plak dat niet zo hahaha......

roberto succes geniet er van.

Lonneke

Lieve Robertie, dit is echt te erg. Ik realiseer me nu pas dat je dat maandverbandje ook echt met de plakstrip naar boven hebt gebruikt! Wanne gek zeg hahaha. Ik spuit nu ook de tranen uit mijn ogen ;-)

Dikke kus, Lonneke
PS zet hem op de laatste week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!