Roberto59.reismee.nl

dag 17 t\m 20

Dag 17: 25 mei Montagnana- Bologna 137 km.

Vandaag weer 35 graden. Voor vertrek Montagnana bezocht, een mooie vestigingsstadje met leuke pleintjes. Ik ben bij Richard en Piet gebleven tot Ferrara. Daar hebben zij een camping aangedaan. Ik heb besloten om verder te rijden. Vanzelf sprekend heb ik eerst Ferrara bezocht. Aangekomen op de camping in Castenaso, blijkt die van de aardbodem te zijn verdwenen, foutje-bedankt! Gelukkig was de volgende camping op 10 km, vooraan in Bologna. Het gelukzalig moment was zo verdwenen bij het aanzien van de camping en voorzieningen. Het ligt tussen een drukke weg, Benzinepomp en fabrieken opgesloten. Maar goed, ik kan douchen en slapen. Weltrusten.

Dag 18: 26 mei Bologna- Monte di Fo. 68 km

Vandaag weer twee klimmen op het programma,, 1e. Passo della Raticosa; 968 mtr. En de 2e Passo della Futa; 902 mtr. Ik begon heel geleidelijk te klimmen, prachtig weer en uitzicht. Maar later en hoger; Wat heb ik tol betaald voor de lange tocht van gisteren. Ik kon de trappers niet rond krijgen. Het ergste van alles is dat ik niet even kon rusten i.v.m. de vliegen, om gek van te worden. Ik besef nu wat vee iedere dag moet doorstaan. Wel wil ik vermelden dat ik het heel leuk vind dat Henk en Joris persoonlijk naar Toscane zijn afgereisd om mij aan te moedigen op de zware klim.(zie foto in de wei). Wat lijken die twee op elkaar? Morgen neem ik een rustdag.( Mag wel na 18 dagen). Ik ga met de fiets naar een station, 17 km van de camping . Vervolgens neem ik de trein naar Florence en ga genieten van wat de stad mij te bieden heeft.

Ciao

Dag 19: 27 mei Monte di Fo- Paterna. 45 km.

Zo gezegd zo gedaan, naar Florence met de trein. Twee uur staan wachten voordat er een trein kwam. Staan is niet helemaal waar, ik heb zeker een uur geslapen op een bankje, was geen hond te bekennen op het stationnetje. Eenmaal aangekomen in Florence had ik niet de indruk dat ik het naar m`n zin had. Blijkbaar is de omgeving van de weken daarvoor de oorzaak. Wat `n drukte en warmte. Mensen die uren in de rij staan om wat stenen te bewonderen! Ik kon de stad toch niet goed bezichtigen door de kameel met bepakking die ik absoluut niet onbeheerd wilde laten. Is toch lullig als je een fietstocht zonder fiets moet voortzetten. Wel ff met collega ambulancebroeder `n babbeltje gemaakt en uitleg gekregen. Als ik het goed begrepen heb is het een soort B-wagen die ook de eerste opvang doet bij `n trauma. Ook is er geen monitor in de auto, maar een AED. Na een uurtje of wat te hebben rondgezworven heb ik weer de trein genomen tot `n km of 25 voor de camping om het laatste stuk te fietsen. Onderweg trof ik nog, ik weet niet wat het zijn. (zie foto moeder met jong. En groot! De ene zegt een bever de andere een soort grote rat. Maak mij niets uit, foto knippen en wegwezen. Moeders keek mij al aan met een blik in haar ogen,”kom maar jonge, ik lust je rauw!! Aangekomen op de camping had ik direct de indruk dat het wel goed zat. Alles was puur, de omgeving, de beheerder met echtgenote, het eten dat rechtstreeks van het land afkomstig is. Er lopen kippen langs mijn tent. Nu begrijp ik nog beter waarom ik het niet naar m`n zin had in Florence. Ik moet toegeven dat mijn reis en de achterliggende gedachten daarin een grote rol spelen.

A domani

Dag 20: 28 mei Paterna- Citta di Castello 68 km

Na een uitgebreid ontbijt en wat voor onderweg, met pijn in m`n hart vertrokken. Waar eet ik nog zo lekker, hahaha! De etappe is vlot verlopen, met wat klimmetjes, begin er aan te wennen denk ik. Volgens mij is er een of andere motor festival aan de gang is. Al twee dagen kom ik vele motorrijders tegen. Vandaag stond ik op een punt even van het uitzicht te genieten, Daar kwamen zij aan! Ik heb zeker tien minuten staan wachten voordat ik dacht verder te kunnen. Hop op mijn kameel gesprongen. De volgende stoet reed me alweer tegemoet. Werkelijk, Honderden. Allemaal toeteren en zwaaien naar mij, hele bijzondere ervaring. Ik leek de Paus wel!!

Houdoe!

Reacties

Reacties

Peer van de W

Nou je het zegt. Je lijkt inderdaad op een van de vorige pausen. Weet niet meer welke maar hij kon niet zo goed fietsen. Dat weet ik dan weer wel.
De laatste loodjes.... Succes en ik geniet nog steeds van de verslagen.

Twan

Jo Kroezel snoezel,

Wat enorm aardig van Henk en Joris.

Dat je nog tijd hebt gehad om die foto te bewerken joh .... ik zie geen 1 gsm !

Kop op kerel je bent er bijna . Vind het leuk om je verhalen te lezen. Mocht je de pasta beu zijn zou ik persoonlijk voorstellen om de pastb te nemen.

Gr Twan

ilse

Hallo pedaalridder,

De laatste loodjes. Het Sint Pietersplein heeft vast nog wel een zuil vrij waar ze jou op kunnen plaatsen. Wat een geweldige prestatie. Heel veel plezier nog de tijd die nog rest. Ik kijk weer uit naar je volgende verhalen en foto's.

Groetjes aan Benedictus!!

jos d

Roberto,
Mooi man , nog een de een paar rondjes rond de kerk en het is volbracht. Doe Hem ook de groeten van mij.
Gr. Jos

Jan Assink

Hallo Roberto,

Lees dat je nu eindelijk aan het echte genieten toe komt. Inderdaad de drukke steden vonden Ine-Marie en ik ook niets toen we naar Gibraltar gingen. De binnenlanden en de lokale bevolking is het mooiste. Super dat je alweer zo ver bent. Ik leef met je mee en zou willen dat ik een eind mee kon trappen. Vrijdag start onze Tour de Blauw en daarna onze meerdaagse. Maar ik neem zonder meer aan dat jij met jouw fietstalent als je op tijd terug bent meteen aansluit bij onze meerdaagse. Heel veel veilige en leuke fietskilometers met alleen maar leuke momenten.

Groeten Jan Assink

ansje_vw@hotmail.com

Hoi, hoi, fietsertje,

Volgens je laatste verhalen ben je lekker aan het genieten van de mooie natuur en "zatte vrouwtjes"!!

De laatste kilometertjes en dan Rome......, ben jaloers!!

Een hele prestatie hoor. Je hebt je missie bijna volbracht, echt geweldig.

Nog heel veel plezier de laatste daagjes en we zien je vrijdag weer veilig op Eindhoven-Airport landen.

Geniet ze nog.

Liefs

Ansje en fam. xxx

Joost van Deursen

Roberto. Wat een prestatie ! Je leeft er naartoe, kijkt er naar uit , volbrengt het en slaat het op in je ziel. Dezelfde mens of toch een beetje anders?

Gerda

Hoi Roberto,
nog een paar daagjes en dan weer nederlandse grond onder je voeten.
Dat zal best even wennen zijn.
Alle achting voor dat wat je gepresteerd hebt.
Ik hoop dat het dat geweest is wat je ervan verwacht hebt.
Ik heb in ieder geval genoten van je verhalen en je foto's.
Tot gauw.

Joris

Moeeehhh........ Kauw kauw.

Roberto bijzondere verhalen. Leuk om via internet alles te kunnen volgen. Hopenlijk heeft de reis je gebracht wat je gehoopt hebt.

Edwin

Ha, die Roberto. Mooi, dat je Rome heelhuids hebt gehaald. Proficiat!
Nu ik weet dat je veilig gearriveerd bent, gooi ik al die schroeven, bouten en moeren, die ik overhield na het maken van je fiets, maar weg.
Geniet daar nog heel effe van Rome en thuis nog heel lang van deze (hoogswaarschijnlijk) geweldige reis! Groeten, Edwin

Bertje B

He Roberto, kom ook net terug van een paar daagje vakantie, en lees nu dat je veilig bent gearriveerd. Proficiat, met deze enorme prestatie. Zijn er maar weinig die dit je na doen. Ik in ieder geval niet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!